Nej till kaffe , Ja till te

Som jag skrev innan så har jag slutat med kaffe.
Jag känner att jag mår MYCKET bättre i kroppen sen dess.
 
 
Istället har jag bytat ut kaffet mot te.
Faktum är att jag älskar te.
 
Mina absoluta 3 favoriter i tesmaker är kamomill, mint och citron.
 
Alltid när jag fick te hemma hos min mormor som barn sparade hon tepåsen efteråt.
Detta gjorde hon alltid för hon återanvände den senare under dagen / kvällen.
 
Hon sköljde av sitt huvud med kallt vatten.
Därefter tog hon tepåsen och baddade den försiktigt på hela ansiktet.
Därefter sköljde hon av ansiktet igen.
 
Som barn ville jag också göra som mormor och det här har suttit i sen jag var en tös.
Så då och då gör jag detsamma som min mormor gjorde en gång i tiden.
 
Varför ?
Jo, för att det är uppiggande, man blir så len i ansiktet och man känner sig fräsch.
 
En liten SPA upplevelse för ansiktet.
 
Har ni aldrig prövat så gör det.
Ni kommer inte bli besvikna.
 
 
Yogi te - Deras te är supergoda.
Ett tips när du skall handla te nästa gång.
 
Man brukar hitta det i Hälsokostaffärer eller på Apoteket.
Vissa affärer har dem också.
 

Kommentera här: