Stryka är bara så tråkigt - Tänker tillbaka

(null)

Ska ta och stryka mina köksgardiner nu ☹️

Att stryka är inte min favoritsyssla vill jag lova. 

Ligger nog i att jag strykit en hel del på ett av mina jobb jag hade för X antal år sen. 

Jag har en gång i tiden jobbat på ett tvätteri  där jag manglade och strök tvätten för hotell runt om i Malmö. 

Måste bara berätta att jag även sorterade tvätten från hotellen. 

Det var ibland MYCKET äckligt - Tur man var utrustad med plasthandskar. 

Man kunde t.e.x hitta bajs, möglig mat, söndriga tallrikar och använda kondomer 🤮

Människor är underliga och ibland utan sunt förnuft eller uppfostran. 

Sen har jag också jobbat med städning för privatpersoner runt om i Malmö. 

Ibland stod 2-3 papperskassar med tvätt som skulle strykas 😕

Det var bara att gilla läget. 

Först städning av huset eller lägenheten och sen stryka kläder 😬

Fast jag ibland var trött på dessa jobb. 
Ett jobb har ju både sina för och nackdelar, inte sant ? 
Så skall det tilläggas att jag gillade dessa jobben. 

Hade bra arbetskamrater och ibland jobbade jag själv på städningar själv vilket jag tyckte var skönt. 

Idag är jag sjukpensionär sen Några år tillbaka. 
Vet att i arbetslivet klarar jag inte av att vara mer p.g.a alla sjukdomar och värk som jag fått genom åren. 

Men att tänka tillbaks då och då är kul 🤔😁



Kommentera här: