Mannagrynsgröt

För det mesta äter jag varje morgon mannagrynsgröt och några knäckemackor till. 

Mannagrynsgröt är min favorit av alla grötar. 

Säkert den mest onyttigaste också 😬

Första gången jag smakade mannagrynsgröt var hos min mormor i Danmark. 

När jag fick mannagrynsgröt hos henne så lade hon alltid en klick riktig smör i mitten av gröten i tallriken. 

När jag va liten var det inga problem. Då kunde man ha i smör i massor. Jag älskade nämligen det. 

Idag med åldern som går uppåt och tyvärr har vikten även gjort det så har jag nu skippat att ha smöret. 

Ibland har jag haft jordgubbssylt vilket inte är så nyttigt heller. 

Men jag är slav under söta smaker men jag hoppas få ändra det. 

Så jordgubbssylt har jag inte köpt hem sen den tog slut. 

Så idag äter jag den bara med mjölk. 

Den är lika god ändå. 

(null)

Jag äter inte upp all gröten för det sista får alltid min lilla hund. Hon älskar det lika mycket som jag. 

(null)

Detta var i en av dessa tallrikar mormor serverade gröt till mig. 

När mormor gick bort så fick jag dem vilket jag blev mycket glad för. 



Kommentera här: