Mina träningpass

Som jag skrev i mitt förra inlägg så hade jag börjat med olika träningspass och minskat med min styrketräning.
 
De pass jag går på är :
 
SPIN CORE
Ett kombinationspass med 30 minuter spinning följt av 30 minuter coreträning, där mage, rygg och balans tränas. Funktionellt och effektivt.
 
 
 
SPIN-STYRKA 
Vi börjar med spinning 30 minuter och går sedan in i aerobicsalen och kör styrkedelen där i 30 minuter. Vi använder oss av olika redskap samt den egna kroppsvikten för att bygga upp styrkan i kroppen. Ett pass där man väljer hur tufft man vill att det ska bli.
 
 
 
UX
Ett cirkel-pass där du tränar styrka, kondition och uthållighet.
 
 
På Ux passet har vi 18 olika stationer där vi tränar en minut på varje.
Det passet är också på 1 timme.
 
Min kondition har blivit bättre och jag mår bättre.
 
Nu skall vi bara hoppas att min kropp orkar med detta i långa loppet.
 
Jag hoppar ju över om jag känner att idag får jag stå över och bara vara.
 
Min Fibromylagi finns ju alltid i bakgrunden.
Den är TYVÄRR min följeslagare - Tråkigt men sant.
Det finns inga värkfria dagar, men de dagar jag har mindre ont är de lyckligaste.
 
 
 
 
 
 
 
 

Min träning - Började med Styrketräning men sen vände det

När jag väl började träna igen så blev det styrketräning.
 
 
 
Jag köpte en träningsdagbok och den är både bra och kul att skriva i.
För mig är det bra att dokumentera mina resultat.
Det sporrar mig och jag har koll på vilka vikter och hur många reps jag tar.
 
Jag tränade 3 dagar / vecka - Måndagar , Onsdagar och Fredagar.
 
På Måndagarna tränade jag Ben och Sätesmuskel och på Onsdagar blev det träning av Rygg, Biceps och Mage.
Sen på Fredagarna blev det tränatTriceps , bröst och axlar.
 
Jag tog det lungt i.o.m min Fibromyalagi men jag gav aldrig upp.
 
Ibland hade jag dagar då jag märkte mer än vanligt av Fibron och fick gå ner i vikterna och avstå vissa maskiner.
 
Jag måste lyssna på min kropp annars är jag tillbaka på ruta 1 igen.
Där har jag varit många gånger och dit vill jag inte igen.
 
Men efter veckor av styrketräning började jag även pröva på de olika pass de hade på gymmet.
 
 
 
Faktum är att jag mer och mer gått över till dem och gör mindre styrketräning idag.
 
 
 

H&M - Morgonskor / tofflor med fuskpäls

Beställde lite nya myskläder / nattekläder från H&M.
Till dem köpte jag supersköna morgonskor / tofflor eller vad man nu kallar dem.
 
Jag köpte tofflorna i rosa med fuskpäls i samma färg.
 
 
 
Jag använder mina så mycket att jag nu funderar på att köpa ett par till men i annan färg.
 
Så letar du efter nya morgonskor eller funderat på att köpa ett par ?
 
Då kan jag verkligen jag rekommendera dem.
 
Du hittar dem på  H&M:s hemsida och här har du direktlänken till skorna :
 
http://www.hm.com/se/product/74995?article=74995-A&cm_vc=PRA1#article=74995-C