Hostan min är jobbig

Innan jag slutade röka för femtioelfte gången hade jag sån rökhosta utan dess like.
Jag hostade från och till både dag och natt.
 
När jag sen slutade blev det mycket bättre men nu har den kommit tillbaka trots att jag inte röker.
Det är så jobbigt och det påverkar min sömn mer än vanligt.
 
När hostan kommer försöker jag dricka kallt vatten så att den slutar. Men nu har jag även druckit en kopp te med honung, varm mjölk med starka halstabletter eller varmt vatten med honung i. Halstabletter eller tuggummi brukar jag också ta om jag har till hands.
 
Hostan har nu hållt på en längre tid och jag har givit upp om att det är en vanlig förkylningshosta. Så till sist ringde jag vårdcentralen efter en väns inrådan.
Väntetiden är vad den är i dagens sjukvård så det blev inte förrän i början på Oktober jag fick tid.
 
Sköterskan jag pratade med var mycket trevlig och frågade mig hur jag har det i vissa situationer i min vardag. Jag  berättade om hur jag hade det så sa hon att jag skulle göra ett test för att se om jag har KOL.
 
Känns bättre att ta testet än inte alls. I vilket fall som helst måste de kolla upp det för i långa loppet är detta ohållbart.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: