En Fredag med smärta :(

Vaknade med värk i kroppen som eskalerade långsamt med säkert timme för timme.
Jag förstod att idag blir det en bara vara dag för min del.
 
Jag har tagit hand om mig själv med träning och det är hur kul som helst.
Men för att INTE komma tillbaks till ruta ett tar jag en paus på motioncykeln idag.
 
Får inte överanstränga mig och låta Fibromyalgin ta över mig mer än vanligt.
Det räcker med de smärtorna man har dagligen vill jag lova.
 
Jag har alltid värk i hela kroppen MEN...........................
 
jag lider även av vandrande värk vilket är ett helsike.
Så på en dag t.e.x kan det även också först sitta i knäna några timmar för att sen vandra upp i armarna och ut i fingrarna.
De smärtorna är mer än den i hela kroppen.
Svårt att förklara men ingen dag är den andra lik i Fibromyalgins värld.
 
Min smärtgräns är inte längre lika stor som den var förr.
Man blir äldre och klarar inte smärtan på samma sätt.
 
Kan tänka mig att det är en anledning varför många upplever mig just som gnällig.
 
Men ibland känns det som fibromyalgin äter upp mig, spyr ut mig och lägger mig på en gata för att ruttna bort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: