Träningen under min paus period från bloggen

Fast ni ej hört av mig på en tid så har min träning fortsatt som vanliget.
 
Det som hänt är att när Cethryne fyllde år den 12 September så fick hon en Träningsdagbok i födelsedagspresent.
Jag hade även köpt en till mig då jag tyckte det är bra för oss att dokumentera våra träningar och se våra framsteg.
 
Jag vet att många kör med att skriva ner allt via mobilen idag. Men man kan oturligt kanske radera det eller om mobilen går sönder då tappar man allt man skrivit.
 
Men har du boken kan du alltid titta tillbaka och kolla.
 
 
Den är bra till mig p.g.a följande :
 
1. Jag kan följa mina dagar på träningen med att skriva ner allt som är viktigt för just mig.
 
2. I.o.m jag har min Fibromyalgi så måste jag ta det försiktigt med min träning.
Att då kunna följa vilka vikter jag klarar på en maskin är bra att skriva ner.
Det kan nämligen vara t.e.x att i Måndags klarade jag 20 kilo på Roddmaskinen men i Onsdags klarade jag       bara 10 kg. Sen på Fredag så klarade jag 15 kg. Ja sådana här ups and downs kan det vara från och till.
 
3. Det blir faktiskt mycket roligare att träna med en träningsdagbok tycker jag.
 
Så har du funderat på att skaffa en men ännu inte fixat det så ta saken i att göra det nu.
Den här träningsdagboken jag köpte kostade bara 120:- och du hittar den på :
 
https://www.adlibris.com/se/bok/fitnessforlagets-traningsdagbok-9789173630184?gclid=EAIaIQobChMI3bfYlre91gIVFYmyCh1n3AlkEAQYASABEgKXKfD_BwE
 
 

Kommentera här: